HTML Map

wtorek, 17 czerwca 2014

PRZEPIS NA JABŁKOWY TONIK NAWILŻAJĄCY DLA CERY SUCHEJ

Kochani!!! Obiecałam wam wcześniej trzy przepisy na płyny tonizujące. Do tej pory wywiązałam się z tej obietnicy tylko raz. Dzisiaj nadrabiam zaległości i przedstawiam wam przepis na nawilżający tonik jabłkowy. 

Tonik stworzony jest na bazie hydrolatu różanego, ekologicznego ekstraktu z jabłka, kwasu hialuronowego i gliceryny. Połączenie wszystkich tych składników daje efekt "mega" nawilżania poprzez regulację transepidermalnej utraty wody. Ekologiczny ekstrakt z jabłka bogaty jest w witaminy A,B,C,K, kwas AHA, fitoproteiny, flawonoidy i fenole. Jest silnym nawilżaczem a zarazem antyoksydantem i przeciwutleniaczem. Stymuluje regenerację komórek dzięki kwasom AHA.  Hydrolat różany wiąże wilgoć w skórze i zapobiega jej odwodnieniu. Delikatnie napina skórę i spłyca zmarszczki. Tonik przeznaczony jest dla osób o cerze suchej i pozbawionej witalności. Jest bardzo prosty w przygotowaniu o czym przekonacie się za chwile. Składniki podaje na przygotowanie ok 50 g toniku


Do ciemnej szklanej buteleczki wlewamy 39 g hydrolatu różanego, 3 g gliceryny i 5g kwasu hialuronowego 1%. Wszystko dokładnie mieszamy bagietką;

Po dokładnym wymieszaniu wszystkich składników dodajemy  0,5 g eco konserwantu i wstawiamy buteleczkę do zlewki z gorąca wodą. Robimy tak po to, aby składniki mogły się lepiej rozpuścić i połączyć.  Buteleczkę wraz z preparatem studzimy (temp. nie może mieć więcej niż 35 st C) i dodajemy 2,5 g ekstraktu z jabłka. Butelkę szczelnie zakręcamy, kilka razy wstrząsamy i przechowujemy w lodówce.


UWAGI: Tonik, który nie posiada konserwantu należy przechowywać w lodówce i zużyć w przeciągu jednego tygodnia maksymalnie dwóch. W przypadku zakonserwowanego produktu data przydatności wydłuża się do trzech miesięcy przy odpowiednim przechowywaniu. 


11 komentarzy:

  1. Świetny przepis!!! Muszę tylko wykończyć tonik z glukonolaktonem i będę kręcić :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam zaskoczona (pozytywnie) właściwościami nawilżającymi tego toniku. Polecam!

      Usuń
  2. dla cery suchej to dla mnie :-)
    jaki jest koszt + - wykonania takiego toniku??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok 12 zł + butelka 2,30 zł. Tonik wystarczy na cały mc (używany codziennie).

      Usuń
    2. tanio :)
      rozumiem, że to koszt jednego toniku?

      Usuń
  3. Coś dla mojego rodzaju cery, chodź szczerze mówiąc nie pamiętam kiedy ostatnio tonik używałam. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo ciekawostek i nie skomplikowane:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam suchą cerę wiec powinien się sprawdzić tymbardziej, że lubię wszelkie różane półprodukty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis i super te fotki Ci wychodzą :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny ten tonik. Tylko nie dla mojej cery :)
    Obserwuję :)
    http://double-identity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń